سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لاغری با رژیم غذایی

امروزه بسیاری از افراد دچار چاقی و اضافه وزن مفرط هستند. این چاقی و اضافه وزن ممکن است دلایلی متفاوتی از جمله پرخوری عصبی، سبک زندگی ناسالم، تغذیه غلط و ... باشد.

البته باید خاطر نشان کنیم که یکی از روش های اصلی در کاهش وزن و لاغری استفاده از انواع جراحی لاغری است.

جراحی لاغری

همان طور که گفتیم یکی از روش های اصلی کاهش وزن استفاده از عمل لاغری است. اما این عمل لاغری می تواند پیامدهایی نیز داشته باشد. برای جلوگیری از ابتلا به عوارض جراحی لاغری می توانید قبل از رفتن به سراغ این گونه جراحی ها به طور کامل تحقیق کنید و عواقب آن را در نظر بگیرید.

همچنین باید اضافه کنیم که فواید جراحی لاغری نیز بسیار زیاد است که مهم ترین آن ها کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی است. شما برای تصمیم گیری در این زمینه باید به دنبال جراح لاغری بروید و از او مشاوره بگیرید.

پس از هماهنگی با جراح لاغری و انجام آزمایشات قبل از عمل لاغری حال می توانید به دنبال این جراحی بروید. باید خاطر نشان کرد که اگر شاخص توده بدنی شما بیش تر از 30 باشد بیمه هزینه جراحی لاغری را حدودی تقبل خواهد کرد و در غیر این صورت خیر.

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی است. افراد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کنند. با توجه به توصیه پزشکان و متخصصین تغذیه میتوانید یکی از انواع رژیم ها را انتخاب کنید. که برخی بر کاهش اشتها تاثیر میگذارند، درحالیکه برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. باید بدانید که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست. یعنی ممکن است یک رژیم غذایی برای فردی موثر و برای فرد دیگری موثر نباشد. بنابر این شما باید یک رژیم لاغری اصولی و متناسب با شاخص بدنی خودتان انتخاب کنید. در ادامه با انواع رژیم غذایی آشنا میشوید.

رژیم پالئو

رژیم پالئو بر این باور است که افراد باید همان غذاهایی را بخورد که اجدادشان (غارنشینان) قبل از توسعه کشاورزی میخورند. این رژیم غذایی بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزی ها، میوه ها، آجیل و دانه ها تاکید دارد. رژیم غذایی پالئو توانایی این را دارد که به کاهش وزن قابل توجه و کاهش اندازه دور کمر کمک کند. افرادی که با رژیم غذایی پالئو پیش میروند به طور خودکار کربوهیدرات کمتر، پروتئین بیشتر و حدود 300تا 900 کالری کمتر در روز مصرف میکنند. این رژیم غذایی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول، قندخون، تری گلیسیرید خون و فشار خون موثر است.

رژیم گیاه خواری

یکی از سخت ترین نوع های رژیم های غذایی، رژیم گیاه خواری است. در این روش علاوه بر حذف گوشت، لبنیات، تخم مرغ، محصولات مشتق شده از حیوانات مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، آب پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین دی را نیز حذف می‌کند. این رژیم به کاهش وزن افراد کمک میکند، زیرا چربی دریافتی در طول روز کاهش یافته و میزان مصرف فیبر بالاست که باعث میشود افراد احساس سیری کنند. در رژیم غذایی گیاه خواری، غذاهای حیوانی بطور کامل حذف میشوند و باید درنظر گرفت حذف این غذاها میتواند باعث حذف تعداد زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین بی 12، ویتامین دی، ید، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا 3 شود. کمبود این مواد مغذی را با خوردن مکمل ها میتوانید جبران کنید.

بیش ار بخوانید: آیا با مراحل درمان واریکوسل در مردان آشنایی دارید؟

رژیم های کم کربوهیدرات

انواع مختلفی از رزیم های کم کربوهیدرات در دسترس است که میزان مصرف آن را به 20 الی 150 گرم در روز محدود میکند. هنگامی که مصرف کربوهیدرات بسیار کم است، اسیدهای چرب به خون و به کبد منتقل می‌شوند، جایی که برخی از آنها به کتون تبدیل می‌شوند. فرد قادر است از اسیدهای چرب و کتون ها در نبود کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده کند. رژیم‌های کم کربوهیدرات تمایل فرد را به غذاها کاهش می‌دهند و باعث می‌شود که افراد احساس گرسنگی کمتری کنند و منجر به کاهش خودکار کالری می‌شود. البته رژیم‌های کم کربوهیدرات برای همه مناسب نیست.

رژیم دوکان

این رژیم شامل یک رژیم غذایی کم پروتئین و کم کربوهیدرات است که به 4 مرحله تقسیم میشود. شامل 2 مرحه کاهش وزن و 2 مرحله ثابت کردن وزن میشود. مدت زمانی که در هر مرحله میمانید با توجه به نیاز بدن هر فرد است. باید بدانید که هر مرحله الگوی غذایی خاص خود را دارد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/