سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رژیم فستینگ یا روزه داری؛ یک استراتژی برای کاهش وزن

راه های زیادی برای لاغری وجود دارد. رژیم لاغری، ورزش، جراحی لاغری و غیره. اما افراد همیشه به دنبال راحت ترین و سریع ترین راه می روند. لیست رژیم های لاغری سریع نیز یک لیست طولانی از انواع و اقسام رژیم های لاغری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع رژیم های لاغری سریع از جمله رژیم فستینگآشنا شوید.

رژیم فستینگ

رژیم لاغری فستینگ یکی از بهترین راه ها برای خروج از استپ وزنی است. این رژیم لاغری با پیروی کردن از یک برنامه خاص مثل روزه گرفتن، زمان های مطلوب برای غذا خوردن و زمان های غیر مجاز برای خوردن را تعیین می کند.ک الگوی غذایی است که طی آن از مصرف کالری برای مدت طولانی خودداریی می شود. معمولا این دوره بین 12 تا 40 ساعت طول می کشد. آب، قهوه و سایر نوشیدنی های بدون کالری در طول روزه مجاز است، اما هیچ غذای جامد یا نوشیدنی حاوی کالری مجاز نیست.

رژیم لاغری سه روزه

یکی دیگر از رژیم های لاغری سریع که در آن مدت زمان لاغری تنها سه روز است، رژیم سه روزه امریکایی یکی از معروف ترین رژیم های لاغری سریع است که در ابتدا برای سربازان آمریکایی طراحی شده بود. اما به مرور زمان در بین مردم نیز رواج پیدا کرده است.

رژیم نوم

برخی از رژیم های لاغری به دلیل در دسترس نبودن به راحتی می توانند فراموش بشوند. رژیم لاغری نوم به همراه یک اپلیکیشن به بازار عرضه شد که به وسیله این اپ شما به راحتی می توانید روند رژیم خود را دنبال کنید. رژیم لاغری نوم برپایه کالری شما محسوب می شود.

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری یکی دیگر از رژیم های لاغری سریع است که با حذف محصولات گوشتی و گاها محصولات لبنی باعث لاغری و کاهش وزن می شود. البته باید بگوییم که رژیم گیاهخواری انواع مختلفی دارد و البته گاها افرادی که با رژیم گیاهخواری لاغری می شوند دچار کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی می شوند.

رژیم آب درمانی

دیگر رژیم لاغری سریع که در آن انواع مواد غذایی را تحریم می کند رژیم آب درمانی است. شما در این رژیم لاغری که نام دیگر آن رژیم دتاکس است، تنها مجاز به استفاده از آب هستید.

رژیم پالئو

رژیم پالئو و یا همان رژیم غارنشینی بر این باور است که افراد باید بر طبق رژیم های غذایی انسان هاس نخستین تغذیه کنند. البته باید بگوییم که این رژیم لاغری تا به حال توانسته تاثیرات بسیار مهمی بر روی لاغری در افراد بگذارد.

کلام آخر

در آخر باید بگوییم که رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود زیرا می تواند در مدت طولانی تاثیرات مخربی بگذارد. به همین دلیل اگر دچار چاقی مفرط با شاخص توده بدنی بالا هستید بهتر است که به سراغ جراحی لاغری بروید. امروزه عمل های لاغری بسیاری وجود دارد که معروف ترین آن ها اسلیو معده است.

منبع: https://www.dritm.ir/